dijous, 15 de gener del 2009

Amb esquís per l'alta vall del Ter i Freser

Desprès de la bona experiència del dijous passat al Taga, tenim febre per aprofitar qualsevol altre possibilitat propera, ara que tenim bona innivació al Ripollès. El diumenge 11 i dilluns 12 la meteo es presenta immillorable i reservem lloc per dormir al alberg de Núria. Sortim de Vallter, sota del refugi, amb bon sol i fred, hi ha molta gent i es veuen traces de pujada per arreu. Al coll de la Marrana gairebé cal fer cua per arribar-hi, al Bastiments ja hi ha moltes traces de baixada, tot i que son les 10:30.
L’entorn es veu fantàstic, no es d’estranyar que hi hagi tanta gent que en gaudeixi amb raquetes, esquís, a peu....
Entrem a la coma del Freser i pugem cap a Tirapits, la qualitat de la neu fa que en gaudim fins i tot pujant, obrir traça també es un plaer. La carena fronterera permet regalar la vista amb el fantàstic panorama, totes les valls i cims llueixen un mantell de neu que ja no recordàvem.
Al Noucreus la vall cap a Núria ens convida a una baixada que deixa traces semblants a pinzellades sobre la neu, malgrat que les cames trontollen, arribem a Núria totalment eufòrics. Desnivell acumulat del dia 977 metres, horari 4 h 30 min.
L’endemà sortim del alberg en direcció a Font Negra, aquí no hi ha tant de gruix de neu, però es progressa sense problemes i accedim al coll dels Torreneules, estrenem la baixada fins la fondalada de la Coma de Vaca amb uns 20 cmts. de neu pols, sobre base dura, de nou estem vivint una neu de somni. La remuntada cap al coll de Tirapits es fa una mica llarga, però la neu continua en magnífiques condicions i el descens següent a la coma de Freser torna a ser magnífic, arribats de nou al coll de la Marrana veiem que les traces d’ahir al Bastiments i al Gra de Fajol han deixat les pales com si fos una pista comercial, s’hi varen moure centenars de persones.
El descens fins al cotxe el fem intentant evitar al màxim les traces i encara anem trobant espais petits amb neu verge.
Arribats al cotxe ens felicitem per aquesta nova ocasió que hem tingut de gaudir d’una qualitat i quantitat de neu que ja no creiem possible tan a prop de Barcelona. Desnivell acumulat del dia 1250 mts, horari 6h 30 min.

Erem en Manel Broch, l’Eduard Lluís i jo.

i aquí podeu accedir al álbum de les fotos: