diumenge, 6 de març de 2016

Sortida de veterans al Refugi del Pla de la Font - Son - Pallars

Aquest any l'Arnau ens ha organitzat una bonica trobada al refugi del Pla de la Font, al capdamunt de la vall de Son, erem 19 i en teníem l'exclusiva...
Deixem els vehicles a Les Planes de Son, la neu es escassa però anem calçant y descalçant esquís fins que a les últimes pales l'entorn ja es realment hivernal, fem un mos que ens prepara en Tom el guarda, i encara tenim temps per fer una escapadeta fins el Quartiules, on malgrat els núvols podem gaudir de la bonica vista sobre la vall d'Espot.

L'endemà apuntem vers el Pinetó, la meteo continua molt variable, a la nit ha caigut un pamet de neu i la pujada entre els arbres ens fa disfrutar encara que bufem, quan ja som en terreny obert el vent i els núvols ens guarneixen de cristalls, però sense tancar totalment la visibilitat, i així arribem al primer cim de la carena, el Milpotros, que encara assolim amb els esquís als peus. Ningú decideix arribar-se fins el Pinetó, que afegiria a la ruta un collet i un llom mes dret.

El descens es engrescador, la neu nova está llaminera i amaga crostes sorpresa, fins i tot tenim estones de sol, seguint la suggerència d'en Tom ens llencem per una dreta canal força ampla que ens ofereix el gran premi, gairebé dos pams de neu pols en magnífiques condicions, que ens menen a la plana una mica mes avall del refugi. Remuntem i dinem al refugi. La previsió per diumenge encara es complica més i girem cua cap a Les Planes i cap a casa.

Bona retrobada, bona esquiada, bona teca i bon ambient !!!

Podeu veure algunes fotos mes a: